dinsdag 25 januari 2011

Start Pilot Jeugdverpleegkundige op School

Half maart worden kinderen uit groep 2 en 7 van de Odbs Pierre Bayle  met hun ouders of verzorgers uitgenodigd voor een gezondheidsonderzoek aan het Paradijsplein 1. De ouders kunnen  tijdens het onderzoek vragen stellen over de gezondheid, maar ook over opvoeding en gedrag van het kind. De jeugdverpleegkundige adviseert  over allerlei zaken zoals gezond eten, zindelijkheid en andere opvoedingsvragen. Daarna blijft de jeugdverpleegkundige op woensdag voor alle ouders en alle leerlingen beschikbaar.

Dit is een volgende stap in het bouwen aan onze Communityschool.
De pilot wordt bekostigd door de deelgemeente. De subsidie is door het CJG (centrum voor jeugd en gezin) aangevraagd. Zij leveren ook de jeugdverpleegkundige.
De jeugdverpleegkundige is overigens geen nieuw gezicht voor onze school. Zij zit met onze intern begeleider en de schoolmaatschappelijkwerker in het multidisciplinair overleg van onze school.



2 opmerkingen:

  1. Beter te laat dan nooit.
    Beste Han,
    Als ouder ben ik tevreden met het beleid van de school van mijn kinderen (Kaoutar, Ibrahim en Ayoub)
    Via deze kanaal wil ik toch benadrukken dat de Ouderbetrokkenheid bij de school een zeer waardevolle bijdrage kan aanleveren om de prestaties van de kinderen te verbeteren.
    Als vrijwilliger wil ik mijn kennis, ervaringen ter beschikking stellen om de Ouderbetrokkenheid (vaders) te stimuleren
    Met vriendelijke groet,
    Abdellah Acharki
    abdellah_acharki@hotmail.com
    Mobiel: 0641716608

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Abdellah Acharki,

    Ik ben het volstrekt met u eens. Ouders zijn een zeer belangrijke partner voor de school. Wanneer school en ouders de handen ineen slaan, komt dit de ontwikkeling van onze leerlingen alleen maar ten goede! Ik maak dus graag gebruik van uw kennis en ervaring.

    Han de Jonge

    BeantwoordenVerwijderen