donderdag 21 januari 2010

Odbs Pierre Bayle en de Functiemix

Welke nieuwe functies heeft Odbs Pierre Bayle nodig om de gedurfde gedroomde toekomst vorm te kunnen geven? Welke functie vloeien logisch voort uit ons meerjarenbeleidsplan?
De kern van de stuurgroep Functiemix vergadering waren de vragen: doen wij op dit moment de juiste dingen en doen wij die dingen juist?
Wie de meerjarenplanning doorleest, weet welke keuzes er zijn gemaakt. We werken op dit moment stevig aan de basis:Taal, woordenschat, we hebben ingestoken op een geheel nieuwe taalmethode en een methode begrijpend lezen. In de planning zit komend schooljaar een 'boost' geven aan het rekenen. Dit alles vormgegeven in de idee van de 1-zorgroute. Waarmee meteen een extra impuls gegeven is aan de zorg, aan de gedachte om optimaal aan te willen sluiten bij de leerbehoeftes van leerlingen.
De adjunct (verantwoordelijk voor het pedagogisch en didactische stuk van de school) en de Intern Begeleider richten de studiedagen in, gericht op de versterking van het Daltononderwijs, de zorg en wat zich aandient (zoals laatst Parnassys).
Dit schooljaar startten we met een native speaker. Engels in alle groepen!
Gezien de inspectierapporten van 2005 en 2009 richten we ons dit moment op de juiste dingen.


Kijk ik naar de toekomst voor onze school, zie ik (buiten een stevig middenkader, waar de bouwcoördinatoren een plek hebben) dat een aantal terreinen een belangrijke rol gaan spelen. Dat zijn in mijn optiek het hele stuk van participatie (sluit uitstekend aan bij Dalton en bij het motto van de school: vind samen je eigen plek in de school, in de wijk, in de wereld), de IT, de internationalisering en het totale veld waar Creativiteit, innovatie en EQ tot uiting komen. Tevens zie ik zie een taalspecialist op school rondlopen, ter borging/ bewaking en innovatieve uitbouw van het taalonderwijs.

Dit alles resulteert in het document (under construction) Invoeringsplan Functiemix

Geen opmerkingen:

Een reactie posten