woensdag 21 januari 2009

Draag bij



Kreeg een paar jaar geleden een aardig boek in handen: The art of possibility. Ligt deze week weer op mijn nachtkastje. Het prettigst van dit boekje vind ik de uitnodiging van de schrijver om uit 'goed/ slecht denken' te stappen en de focus te verleggen naar de vraag: "heb ik bijgedragen?"
Het antwoord op die vraag zal bijna altijd zijn: Ja! Ook als ik me afvraag of anderen een bijdrage zijn geweest. Over het algemeen zal het antwoord zijn: Ja! Het is de uitnodiging om uit de angstige vragen te stappen van: 'Is het genoeg?' èn 'Word ik aardig gevonden om wie ik ben en wat ik voor elkaar krijg?'

Draag bij...

2 opmerkingen:

  1. Bij mij af te halen. Ik wacht even tot de voorjaarsvakantie hoeveel leerkrachten hier in zijn geïnteresseerd. Dan plaats ik de bestelling.
    Wat goed!

    BeantwoordenVerwijderen